Расширенный поиск
14 Октября  2024 года
Логин: Регистрация
Пароль: Забыли пароль?
  • Тюзлюк шохлукъну бегитир.
  • Билим насыб берир, билим джолну керир.
  • Тёрени джагъы джокъ.
  • Дуния мал дунияда къалады.
  • Къая джолда джортма, ачыкъ сёзден къоркъма.
  • Билгенни къолу къарны джандырыр.
  • Уясында не кёрсе, учханында аны этер.
  • Аджалсыз ёлюм болмаз.
  • Ата Джуртча джер болмаз, туугъан элча эл болмаз.
  • Бети къызарыучу адамны, джюреги харам болмаз.
  • Ачыкъ джюрекге джол – ачыкъ.
  • Суу ичген шауданынга тюкюрме.
  • Къуру гыбыт бек дыгъырдар.
  • Ариу сёз аурууунгу алыр.
  • Юй кюйдю да, кюйюз чыкъды, ортасындан тюйюш чыкъды.
  • Ёлген ийнек сютлю болур.
  • Ач уят къоймаз.
  • Аз айтсам, кёб ангылагъыз.
  • Джарлы тюеге минсе да, ит къабар.
  • Кюн – узун, ёмюр – къысха.
  • Билимсиз иш бармаз.
  • Атлыны ашхысы, ат тизгининден билинир
  • Хунаны тюбюн къазсанг, юсюнге ауар.
  • Телиге от эт десенг, юйюнге от салыр.
  • Эркиши – от, тиширыу – суу.
  • Илму – джашауну джолу.
  • Тойгъандан сора, ашны сёкме.
  • Чакъырылмагъан къонакъ къачан кетерин сормаз.
  • Джахил болса анасы, не билликди баласы?
  • Биреуню тёрюнден, кесинги эшик артынг игиди.
  • Таукелге нюр джауар.
  • Аджал соруб келмез, келсе, къайтыб кетмез.
  • Тёзген – тёш ашар!
  • Билим къая тешер.
  • Мал тутхан – май джалар.
  • Чомарт къолда мал къалмаз.
  • Сабий кёргенин унутмаз.
  • Намыс болмагъан джерде, насыб болмаз.
  • Билмейме деген – бир сёз
  • Эки къатын алгъанны къулагъы тынгнгаймаз.
  • Ётген ёмюр – акъгъан суу.
  • Ишни ахырын ойламай, аллын башлама.
  • Джуртун къоругъан озар.
  • «Ёгюз, джаргъа джууукъ барма, меннге джюк боллукъса», - дегенди эшек.
  • Тау башында, тау болмаз, джангыз терек, бау болмаз.
  • Джыйырма къойну юч джыйырма эбзе кюте эди.
  • Нарт сёз – тилни бети.
  • Онгсузну – джакъла, тенгликни – сакъла.
  • Тура эдим джата, къайдан чыкъды хата?
  • Кёзден кетген, кёлден да кетеди.

Археология

Кызласов И.Л.
Алтаистика и археология

Особенности культурогенеза тюркских, монгольских, тунгусо-маньчжурских народов прослежены в монографии на наиболее консервативном археологическом материале - конструкции жилищ и их обустройстве. Археологические данные отрицают единство происхождения тюрков и остальных народов алтайской языковой семьи, т.е. существующая ныне типологическая близость алтайских языков объясняется длительными контактами народов. Факты археологии не позволяют отнести центральноазиатских гуннов не только к тюркским, но и в целом к алтайским народам.

Москва, 2011.
Дата: 22.09.2024
Скачали: 8
Размер PDF: 7.98 МБ
Скачать:

Комментариев нет

Популярные в разделе