Расширенный поиск
16 Мая  2024 года
Логин: Регистрация
Пароль: Забыли пароль?
  • Байдан умут эте, джарлыдан ёгюз багъасы къорады.
  • Чомарт джарлы болмаз.
  • Эркишиге тары кебек танг кёрюнюр.
  • Кесинге джетмегенни, кёб сёлешме.
  • Уллу къашыкъ эрин джыртар.
  • Хар зат кесини орнуна иги.
  • Мал кёб болса, джууукъ кёб болур.
  • Джаханимни кёрмей, джандетге кёл салмазса.
  • Накъырданы арты керти болур.
  • Рысхысына кёре, джаш ёсер, къышлыгъына кёре, мал ёсер.
  • Эртде тургъан джылкъычыны эркек аты тай табар.
  • Ургъан суудан башынгы сакъла.
  • Тамчы таш тешер.
  • Билген билмегенни юретген адетди.
  • Чабакъгъа акъыл, табагъа тюшсе келеди.
  • Насыблыны баласы кюн кюнден да баш болур, насыбсызны баласы, кюн кюнден да джаш болур.
  • Уллу атлама – абынырса, уллу къабма – къарылырса.
  • Аз сёлеш, кёб ишле.
  • Аманнга игилик этсенг, юйюнге сау бармазса.
  • Джюрек кёзден алгъа кёрюр.
  • Сабийликде юретмесенг, уллу болса – тюзелмез.
  • Ойнай билмеген, уруб къачар.
  • Аш кетер да бет къалыр.
  • Сёлеш деб шай берген, тохта деб, сом берген.
  • Джарашыу сюйген – джалынчакъ.
  • Бетинги сатма, малынгы сат.
  • Экеу тутушса, биреу джыгъылыр.
  • Джангыз торгъай джырламаз.
  • Чакъырылмагъан къонакъ – орунсуз.
  • Юйлю уругъа ит чабмаз.
  • Эки элинги тыйсанг, джети элде махталырса.
  • Сангырау къулакъ эл бузар.
  • Айтханы чапыракъдан ётмеген.
  • Тил – миллетни джаны.
  • Акъыллы айтыр эди, акъылсыз къоймайды.
  • Джылыгъа джылан илешир.
  • Окъугъан – асыу, окъумагъан – джарсыу.
  • Тил бла келеди джыр да.
  • Мен да «сен», дейме, сен да «кесим», дейсе.
  • Акъыллы эркиши атын махтар, акъылсыз эркиши къатынын махтар.
  • Ойнай-ойнай кёз чыгъар.
  • Уллу суу бла уллу ауруудан башынгы сакъла.
  • Бети къызарыучу адамны, джюреги харам болмаз.
  • Аз айтсам, кёб ангылагъыз.
  • Эрни эр этерик да, къара джер этерик да, тиширыуду.
  • Арбаз сайлама да, хоншу сайла.
  • Тойчу джашха къарама, къойчу джашха къара.
  • Ашхы сёз таш тешер.
  • Башынга джетмегенни сорма.
  • Тёрени джагъы джокъ.

Археология

Тилов Р.Р.
Говорящая бронза Кавказа. Этническая интерпретация племен кобанской культуры

Как отличить материальную культуру одного древнего народа от культуры другого? Здесь имеются используемые в археологии классические методы описания и сопоставления типологии погребений и погребальных обрядов, извлеченного инвентаря, костных останков, статистической обработки всего полученного материала и т.д. Но есть еще один аспект – лингвистический, не использовавшийся в науке, в силу того, что он не был обнаружен или по определенным причинам умалчивался теми, кто его обнаруживал.

В данной работе вниманию специалистов предлагаются весьма нетрадиционные методы трактовки этнической принадлежности племен кобанской культуры Кавказа. Метод, которым пользовался автор, весьма прост и основан на сопоставлении археологического и лексического материалов, поскольку история материальной культуры каждого народа отражена в лексике его языка.

Дата: 28.08.2011
Скачали: 580
Размер PDF: 1.46 МБ
Скачать:

Комментариев нет

Популярные в разделе